Priežiūros institucijų veiklos efektyvumo (rezultatyvumo) rodikliai

Kiekvienos priežiūros institucijos paskirtis ir tikslas – gerinti situaciją jos kompetencijai priskirtose priežiūros srityse, užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui, o įvykus incidentui – kiek įmanoma greičiau ir veiksmingiau sumažinti žalą.

Kai situacija priežiūros srityse dažnai kinta, valdymo sprendimai įstaigoje priimami kiekvieną dieną, todėl tik nuolat stebint ir vertinant institucijos veiklos rezultatus galima pastebėti ir analizuoti pasikeitimus prižiūrimoje srityje bei atliekamos verslo priežiūros procesuose, atrasti jų priežastis ir tinkamu laiku priimti teisingus valdymo sprendimus veiklai gerinti.

Priežiūros institucijų veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo rodikliai skirti:

  • užtikrinti institucijos tikslų pasiekimą, laiku priimti tinkamus valdymo sprendimus;
  • paviešinti institucijos naudą visuomenei bei pastangas gerinti verslo priežiūros kokybę;
  • užtikrinti grįžtamąjį ryšį iš verslininkų.

Pareiga visoms priežiūros institucijoms diegtis veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo rodiklius įtvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ patvirtinto Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo (Aprašas) ketvirtajame skirsnyje. Nuo 2012 m. liepos mėn., priėmus naują nutarimo redakciją, visi ūkio subjektų veiklos (objektų, ūkinių veiklų) priežiūrą atliekantys viešojo administravimo subjektai, atsižvelgdami į jų vykdomą veiklą bei kaupiamus veiklos duomenis, privalo nustatyti veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo rodiklius (formuluotes bei rodiklių skaičiavimo metodus) ir kas mėnesį (reikšmes, nustatomas apklausos būdu, kas ketvirtį) fiksuoti rodiklių reikšmes.

Rodikliai ir jų atitinkamų periodų reikšmės arba 3 paskutinių mėnesių reikšmių vidurkiai turi būti skelbiami kas mėnesį priežiūros institucijų interneto svetainėse.

Priežiūros institucijos, rengdamos atitinkamų metų strateginio planavimo dokumentus, privalo nustatyti vertinimo kriterijus, suformuluotus pagal Aprašo 10, 11 ir 12 punktus ir, atsižvelgdamos į perspektyvinius siekius, nustatyti šių vertinimo kriterijų siektinas reikšmes planavimo periodui.

Pagal Aprašo 15 punktą suformuluotų vertinimo kriterijų siektinų reikšmių ambicingumas ir jų pasiekimas daro įtaką priežiūros institucijų veiklos vertinimui, todėl pasiektos vertinimo kriterijų reikšmės turi būti įtrauktos į priežiūros institucijų metines veiklos ataskaitas.

Priežiūros institucijos, planuodamos savo veiklą ir rengdamos strateginio planavimo dokumentus, priemones ir išteklių paskirstymą turi planuoti taip, kad būtų sudarytos sąlygos pasiekti pagal Aprašo 15 punktą suformuluotų vertinimo kriterijų siektinas reikšmes.

Rodiklių diegimo etapai

Norėdami gauti daugiau informacijos priežiūros institucijų veiklos efektyvumo (rezultatyvumo) rodiklių diegimo ir taikymo klausimais, rašykite el. paštu versloprieziura@ukmin.lt.

Paskutinė atnaujinimo data: 2015-09-01